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Spray & Comb. Lab.
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Alternative Fuel Studies
 Experiments were performed to establish the spray and ignition characteristics of dimethyl ether (DME)-dieselfuel mixed fuel injected by an I.D.I. Diesel injector into a high-pressure vessel. The results clarified the differences between the mixed and a conventional Diesel fuel in the spray characteristics such as spray tip penetration, spray angle. A very wide spray angle was observed for the mixed fuel as compared with the conventional Diesel fuel, especially under a low ambient pressure.
Photograph of The Mixed Fuel Spray
Diesel Combustion Studies
 The single cycle spray combustion machine with a swirl chamber was used to clarify the characteristics of combustion and an exhaust smoke concentration, installed with an air cell. The results clarified the differences between the swirl chamber with air cell and a swirl chamber without air cell in the combustion characteristics such as heat releas ratio, ignition delay and maximum cylinder pressure. When much amount of injection volume was injected, a low smoke concentration was observed for the air cell. The comparatively low swirl chamber pressure, a comparatively high heat release ratio and a comparatively long ignition delay was observed in the combustion process for the air cell.
Arrangement of the Combustion Chamber
Papers
・2016年度機械システム工学科
卒業研究中間発表会
○代替燃料を用いた低圧対向
PCCI機関における機関排気特性

●発表スライドGIF
○液体燃料に混入する微細気泡群の粒度分布変化が
その噴霧と微粒化特性 に与える影響

●発表スライドGIF
・2015年度内燃機関工学研究室
修士論文中間発表会
○ 微細気泡混入が予混合圧縮着火機関の混合気形成過程に与える影響
・2015年度自動車技術会秋期大会発表
○スワールノズルを用いた対向噴霧による予混合圧縮着火(PCCI)燃焼の制御
・2014年度自動車技術会秋期大会発表
○2元燃料供給法を用いた予混合圧縮着火機関における燃焼制御
・2014年度内燃機関工学研究室
修士論文中間発表会
○低圧対向噴霧による
予混合圧縮着火燃焼の最適化
○低圧対向噴霧の特性解析
・2013年度自動車技術会秋期大会発表
○DME圧縮着火機関における混合期形成過程の最適化
・2012年度自動車技術会秋期大会発表
直噴ガソリンノズルによる
ジメチルエーテルの多段噴射噴霧特性と
予混合圧縮着火機関における燃焼制御
海洋バイオマスを利用したCO2削減およびバイオ燃料化に関する実証研究
・2012年度内燃機関工学研究室
修士論文中間発表会
○マルチホールノズルの
DME圧縮着火機関への適用可能性
○GTL燃料の汎用小型ディーゼル機関への適用とその燃焼解析

 

 

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